Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2010 23:08 - Част 2 Фокусът
Автор: harvi Категория: Бизнес   
Прочетен: 947 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 19.03.2010 23:09



            Знаете ли защо много от малките фирми нямат визия? Защото хората, които работят в тях, мечтаят за това, което искат да имат, а не за това, какви искат да станат!
Когато крайната цел на собствениците са парите, те започват "някаква" дейност, инвестират в помещения, оборудване, стоки или материали и се готвят за бързи печалби. А те, както знаете, не идват толкова лесно. Притиснати от нетърпение, управителите се впускат в ново начинание, успоредно с първоначалното такова. Финансират го с оборотните средства на първото и потриват ръце в очакване. Но се появяват същите пробеми! Значи - трябва нещо малко, бързооборотно, което да поддържа първите две, докато се стабилизират...
Създава се бизнес без лице, недоносен или мъртвороден.
Собствениците разкъсват времето, силите и енергията си между различните дейности, като нямат физическа способност да обхванат в дълбочина възникналите потребности, взаимовръзки и възможности. Започват да страдат както външните бизнес отношения, така и вътрешните взаимоотношения с наетия персонал. Когато собственикът не е мотивиран, посветен и напълно ангажиран с дадена дейност, той не може да очаква това от екипа си. Започва да се усеща недостигът на професионализъм, а това в бизнеса е фатално - рано или късно краят е предизвестен, а до него предстои само агония.
А какво всъщност липсва в случая - фокус. Не "фокус-мокус-печалба", а истинска целеустремена отдаденост.
Тя трябва да присъства от самото начало.
Когато избирате какъв ще бъде предметът на дейност на вашата фирма, трябва да си отговорите на въпроса, дали той ще допринесе за професионалната, социалната и личностната ви реализация. Дали ще имате желание да посветите живота си на подобно начинание. Ако отговорът е "не", трябва да знаете, че ако започнете въпреки всичко, ви очакват скука, изнервяне, стрес, а може би и депресия, защото този бизнес няма да бъде "вашето нещо".
След това и преди да направите инвестициите за дейността, по-добре си купете икономически анализ на съответния бранш от специализираните консултантски предприятия. Много по-евтино ще бъде за вас да се ориентирате предварително в обстановката, вместо да загубите инвестициите си.
Следващата стъпка трябва да бъде изготвянето на план за действие със срокове и ориентири за изпълнението. Трябва да знаете каква е крайната ви цел.
Необходима ви е точна калкулация на предстоящите разходи, отговор откъде ще си набавите нужните средства и на каква цена.
Проучете след колко време ще се изплатят инвестициите ви и ще започнете да реализирате печалба. Направете си сметка дали можете да издържите до тогава. Ако не можете, не се захващайте с този бизнес. Няма смисъл да фалирате.
Не си позволявайте да обезкървявате бизнеса си с нови начинания. Терминът "диверсификация на дейността" е за големите компании, които имат достатъчно мощ да издържат на нови инвестиции и навлизане в нови пазари.
Сега вече сте готови за следващата и най-важна стъпка - фокусирането. Трябва да се отдадете на бизнеса си, да го изучите "из основи", да знаете всичко за него "от а до я", да обмисляте внимателно всеки следващ ход, да работите неуморно за подобряване на технологията, за оптимизиране на организацията, за ефективното управление, за пълната ангажираност на целия колектив. Когато имате подобно отношение, качеството на вашите продукти и услуги непрекъснато ще се подобрява, клиентите ще ви забележат и материалните придобивки няма да закъснеят.
Вие ще се чувствате богати и отвътре и отвън! Ще сте се превърнали в това, за което сте мечтали - успешни хора! Пожелавам ви го!



Тагове:   Мениджмънт,   Фокусът,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: harvi
Категория: Бизнес
Прочетен: 608046
Постинги: 63
Коментари: 871
Гласове: 6334
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930