Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2010 23:46 - Чуваш ли се какво говориш
Автор: harvi Категория: Бизнес   
Прочетен: 1269 Коментари: 0 Гласове:
2



Най-мощната медия в нашия живот е вътрешният ни глас. Съзнателно или не, но ние по цял ден разговаряме със себе си. Всяка наша мисъл звучи в главата ни и "обработва" подсъзнанието ни. Понякога мислите са мимолетни, друг път задълбочени и приковаващи вниманието ни, но и в двата случая определят отношението ни към живота и към нас самите. Казват, че медиите са четвъртата власт в държавата, но нашата "вътрешна" медия играе първостепенна роля в житейския ни път. Помислете колко репортажи, ток-шоута, публицистики и сюжети за игрални филми носим със себе си всеки ден! И главният герой сме ние. Знаете максимата, че една лъжа, повторена сто пъти, се превръща в истина. Тогава, какво слушаме в главите си и на какво вярваме?
Какъв вътрешен образ за себе си изграждаме подсъзнателно всеки ден?
"Чуйте се" какво мислите!
Помислете дали предавателите ви имат нужда от профилактика и пренастройване. В кой спектър излъчвате - в позитивния или в негативния?
Как започваме деня си? С мисли като: "Ох, още един ден в тази ужасна работа! И онези глупаци, колегите! Нищо хубаво не може да ми се случи! Никой не ме харесва! Нямам никакви таланти! И с това наднормено тегло, кой ще ми обърне внимание! Как може другите да успяват, а аз все да се провалям! Ех, ако не бях направил онази грешка в миналото, какво ли щеше да е днес! Никога няма да си простя! И в тази скапана държава какво ли може да е наред!"
Познато ли ви е?
Ако започваме деня по този начин и с тези очаквания, какво мислите, че ще получим? Да, това, което очакваме!
Но денят не се състои само от сутрини. С този заряд тръгваме на работа или на училище: "Никога няма да изглеждам толкова добре като този или тази! Блазе им на хората в джиповете, ширят се, а аз се блъскам в този миризлив рейс! На тези колеги все им е весело, толкова хубава компания са, а аз не мога да се впиша при тях! Защо на мен не ми възлагат нищо отговорно да върша, вечно някой друг се урежда. Ох, идва пак този досаден клиент, защо все се мъкне тук! Я да вдигна скандал на доставчика, хем да си знае мястото, хем да ми олекне поне малко! Ще се накрещя, да му вдигна кръвното! Няма кръвта само в моите уши да бучи! И децата в къщи непрекъснато шумят и искат да си говорим! Не могат ли да разберат, че ми е скапан живота и не ми се говори! Разбират им главите от проблеми! И мъжът ми как пък веднъж не ме погледне "с оня поглед, като по филмите", ами даже не ме забелязва! Как може жена ми да е толкова досадна и вечно ядосана! Не може ли да пофлиртува малко с мен! Да "погъделичка" самочувствието ми! Ох, прободе ме сърцето! Дядо ми и баща ми умряха от болно сърце, сигурно и аз ще умра рано. На тях не им вървеше в живота, сигурно и мен нищо хубаво не ме очаква. Нашата фамилия е нещастна! Я, дошло време за лягане!"
Колко "ох", "ах", "ех", "аман" си казваме ежедневно!
Дори не можете да си представите колко много говорим всеки ден! А подсъзнанието ни поглъща жадно всичко, което чуе и след това оформя житейските ни нагласи и реакции към околния свят, затрупва ни в ямите, които сами си копаем!
Ако първо ние отхвърляме себе си, как ще очакваме да ни приемат и обичат другите? А това след оцеляването е най-силната ни нужда.
Какво да направим?
Още веднъж ще кажа, чуйте се какво говорите! Независимо дали вярвате в това или не, думите създават реалност.
Тогава можем да решим как искаме да живеем!
Трябва да се научим сами да се обичаме и да се уважаваме. Нямам предвид да станем самонадеяни и високомерни, но здравословна доза самочувствие ни е жизнено необходима.
Трябва да си наложим дисциплина на мисленето! Зная, че "не откривам топлата вода", че много се пише и говори на тази тема, принципно сме съгласни, но изпълнението не ни се удава!
Да започнем деня със следните мисли, дори и изговорени на глас:
"Аз съм уникален! Аз съм талантлив и способен! Аз съм победител! Аз мога! Аз се харесвам! Аз мога да откажа цигарите! Аз мога да отслабна! Аз привличам хората към себе си! Аз мога да успея в работата си! Днес ще бъде един прекрасен ден, в който ще имам само хубави емоции! Колко обичам децата си, те са най-ценното в живота ми! Днес ще им обърна специално внимание! Днес ще насърча някой колега и няма да спестя нито един комплимент на този, който заслужава. Днес ще се усмихвам, защото обичам усмивките по лицата на хората. Аз мога да успея в моя бизнес! Очаквам само растеж и развитие! Обичам всички, с които работя! Всеки е толкова различен и ценен! Днес ще слушам когато ми говорят. Нямам търпение да започне денят! Очаквам само хубави неща! Аз обичам страната си и няма да си позволявам повече да мисля с отвращение за нея. Няма значение какво мислят и говорят другите за мен! Талантите и способностите са у мен и от мен зависи дали те ще се изявят и развият! Аз управлявам живота си, а не той мен!"
Може да ни е необходимо време, докато тези думи и мисли родят нова действителност за нас и съборят старите крепости. Важно е да не се отказваме!
От днес слушайте какво говорите!
 



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: harvi
Категория: Бизнес
Прочетен: 606400
Постинги: 63
Коментари: 871
Гласове: 6334
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031