Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2011 04:37 - Ако бях министър-председател... (за играта на stoineff)
Автор: harvi Категория: Бизнес   
Прочетен: 59574 Коментари: 68 Гласове:
40

Последна промяна: 08.02.2011 20:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
(Редактиран вариант)
Признавам си, че това предизвикателство много ми хареса, накара ме да се замисля и да дам своите предложения. Имам една молба към четящите. Тъй като засягам доста парливи теми, моля ви да четете освободени от партийни пристрастия и идеологически канони. Аз не влагам никаква политика в думите си. Съществуват понятия, които трябва да се обяснят заради прякото си влияние върху личния ни живот всеки ден.
Ако бях министър-председател, щях да започна с най-детайлно изучаване на международната ситуация, геополитическите интереси и разпределението на силите в момента.
Какво ще науча? Независимо от това, какви лозунги пътуват в международното пространство, какви красиво звучащи програми и каузи се прокламират, зад тях стоят корпоративни интереси. Независимо дали са американски, руски, арабски или китайски. Търси се печалбата! Съществуват само интереси, скрити зад дипломатически инструменти за оказване на натиск.
Най-важни са стратегическите суровини и селскостопански култури и контролът върху тях - петрол, злато, сребро, олово, цинк, мед, желязо, въглища, пшеница, царевица, соя, ориз, памук, слънчоглед, захарна тръстика и цвекло, кафе, чай, какао, подправки и някои други. Важни са само най-големите производители и най-големите вносители. Нищо лично, просто бизнес! За играта с цените важи същото.
Най-големите производители на пшеница са САЩ, Канада и Русия, но за САЩ основната зърнена култура е царевицата. Основни вносители са Египет, другите страни от Северна Африка, Близкия Изток и Китай. Понеже като министър-председател ще ме питат за цената на хляба, ще обясня това:
Миналата година се очакваше изобилна реколта. Производителите се уплашиха, че заради нарасналото предлагане, ще паднат цените на световните пазари. Знаете ли какво направиха в САЩ? Превърнаха зърното в етанол (използва се в биогоривата). Както знаете, биоетанолното лоби в САЩ е много силно. Направиха и "неволна" грешка в доклад за производството на етанол, поради която цената на царевицата скочи рекордно. Освен това, Египет си позволи да купи зърно от Русия и то с 13 долара/тон по-евтино от американското. Русия даде сериозна заявка за навлизане на пазара на Близкия Изток след Югоизточна Азия и Латинска Америка. Навсичко отгоре, Китай изкупуваше с огромни темпове селскостопанските продукти поради увеличеното си вътрешно потребление. Федералният Резерв отпечата огромно количество долари, които заради липса на сигурност в недвижимите имоти, се вляха в стоковите пазари, като повлияха спекулативно на цените. Те скочиха, а у нас се повиши цената на хляба. Царевицата пък е основна храна в животновъдството - оттук и цената на месните продукти се повиши.
Какво ще наблюдавам за да търся мястото на България?
Интересни ще са БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай). Имат голям потенциал за развитие, природни ресурси, население и технологични мощности. Заради вдигащия се стандарт на живот в тези страни, търсенето на храни и луксозни стоки ще се увеличава. Очаква се Украйна да измести Франция като най-голям европейски селскостопански производител. Интересното е, че Китай раздава десетки милиарди долари заеми на развиващите се страни и инвестира още толкова в изграждане на инфраструктура, за да си осигури водещо място на пазара на суровини и селскостопански продукти. Ще потърся начин и България да се утвърди като партньор на Китай и то във взаимоизгодно сътрудничество.
Да не пропуснем факта, че Турция играе все по-голяма роля в ислямския свят и оказва по-сериозно влияние в региона. Важен е строежът на тунела под Босфора с 12 ж.п. линии в двете посоки. Важни са и трансевропейските транспортни коридори, както и Пътят на коприната - ТРАСЕКА. Затова ще строя магистрали тук. Иначе тези потоци от пътници и товари ще ни подмине, а после ще бъде трудно да догонваме другите. Ще стимулирам бизнеса да изгражда модерни логистични центрове особено там, където ще се пресичан трансконтиненталните коридори.
В същото време няма кой да застраши през този век превъзходството на САЩ, така че е добре да внимаваме с поведението си, да търсим статут на най-привилегирована нация, но да отстояваме националните си интереси. В Китай над 1 милиард души живеят в мизерия, (и все пак над 65 милиона души имат доходи над 20 000 долара годишно - когато говорим за повишено потребление имаме предвид тях), в Индия  е същата ситуация. В арабския свят и Африка - също.
Е, в тази обстановка къде сме ние и какви са националните ни интереси, които ще ни изведат от блатото.
Нарочно наблегнах на глада за селскостопански продукти. Обработваемата земя все повече ще намалява и цената й ще расте. Ние разполагаме с огромни масиви пустееща земя в момент, в който храната се превръща в национално богатство. Големи чуждестранни инвеститори изкупуват земя, но няма да произвеждат храна, а култури за биогорива.
Ако бях министър-председател, какво щях да направя?
Щях да започна с държавната администрация. Щях да й организирам качествено обучение за усвояване на средствата от еврофондовете. Щях да организирам курсове, да показвам нагледно стъпка по стъпка как се пише и защитава успешно проект, как се изпълняват и най-малките детайли и след това щях да проведа драконовски изпит. Който успее - остава на работа, който не - на трудовата борса. След това щях да изпратя тази администрация при селскостопанските производители за да направят заедно успешни проекти, които да получат одобрение в Брюксел. Какво да се произвежда? Биопродукти! В целия свят хората се осъзнават! Не можем да се мерим със САЩ, Канада и Русия, но чисти, натурални продукти, без антибиотици и добавки можем да предложим! Съвсем скоро отпадат квотите за земеделските производители. Не трябва да оставим нито един сантиметър незасята площ. Селското стопанство ще повлече след себе си машиностроенето и преработващата промишленост. Трябва да се мисли бутиково, с високо качество! И трябва да патентоваме! Да извадим старите рецепти и да ги патентоваме!
Да помислим за развитието на селското стопанство в другите страни. Какво можем да предложим? Валове, части, гайки... Колкото и да е малко нещото, дори да не е цяла селскостопанска машина, нека се специализираме в отделен елемент и да достигнем световно качество и слава.
За мен приоритет ще бъде образованието! С неграмотно население не се гради просперираща икономика. Ще изрина цялата образователна система още от яслите. Трябва да се започне на чисто още оттам! Ще направя средното образование задължително и ще въведа непосилни глоби за отпадане от образователната система. Няма да се отпускат помощи за безработни и социалнослаби на младежи, които не са завършили средно образование, освен ако е по здравословни причини. Учебниците ще се пишат след допитване до бизнеса, а във висшето образование трябва да се поканят като лектори специалисти от бизнеса.
Защото и туризъм не може да се развива без образование. Нека не се залъгваме. Красиви места има по цялата земя! България е райски кът, но трябва да предлагаме комплекс от услуги, за да привлечем туристите. Интересното е, че нашата сила е в тези направления, за които най-много ни критикуват: с наличните лековити минерални извори, уникален климат, лечебни билки, кални бани, комбинация от морски и планински климат имаме изключителна възможност да развием балнео и лечебен туризъм за възрастни хора и такива със специфични заболявания. В другите страни се отпускат много пари за рехабилитация - защо да
не дойдат при нас? Трябва да изградим модерни санаториуми, а спа-комплексите да поемат здравите туристи от цял свят. Може да имаме изостанали цели райони, запустели и обезлюдени, но това в днешно време е златна мина за еко и селски туризъм.
Задължително ще изчистя цялата страна. Ще налагам глоби, докато народът се осъзнае и сам започне да пази чиста природата!
В близко и далечно бъдеще ще се изграждат много шосейни и ж.п. пътища. Светът се урбанизира, а това означава строителство и строителни материали. Ще превърна в приоритет участието на България в международни проекти - в Централна Азия, Монголия, Африка, Близкия Изток, Русия, Латинска Америка. Ще възобновя корабостроенето.
Ще наблегна на зелените технологии - там пазарите още не са разпределени!
За съдебната система и културата няма да пиша, за да не повтарям другите.
Има още толкова много...
Добре че не съм министър-председател!

P.S. Данните за международните взаимоотношения и търговия са взети от различни издания в интернет.
Списание Геополитика,
Агросъвети




Гласувай:
39



1. veninski - А колко хубаво би било, ако беше. . . ...
08.02.2011 06:07
А колко хубаво би било, ако беше... Поздрави от Родопите, приятелко!
цитирай
2. boliarkabg - "За мен приоритет ще бъде о...
08.02.2011 08:29
"За мен приоритет ще бъде образованието! С неграмотно население не се гради просперираща икономика"
Ето това е разковничето. Да се огледаме първо,преди всичко колко образовани хора ни ръководят!
цитирай
3. harvi - 1. veninski - А колко хубаво би било, ако беше. .
08.02.2011 08:40
Благодаря ти, приятелю! Толкова много неща исках да кажа, ама няма кой толкова дълго да ме чете :)))) Реших да продължа с философстването наум :) Привет на Родопите :)
цитирай
4. harvi - 2. boliarkabg - "За мен приоритет ще бъде о...
08.02.2011 08:42
Да, образованието не се случва за 5-10 години. Трябва национална стратегия, ценностна система и пълна ангажираност на цялото общество. Затова трябва да се мисли дългосрочно. И да се започне веднага, защото нямаме време :))) Поздрави!
цитирай
5. stoineff - Харесвам,
08.02.2011 10:01
идеите ти.. доста се припокриват с моите.
цитирай
6. harvi - 5. stoineff - Харесвам,
08.02.2011 10:25
Благодаря ти, и аз открих същото :) Поздрави и успех на играта :))
цитирай
7. pagan - Съгласен съм напълно с гореказаното, НО
08.02.2011 14:37
Много по- лесно е, да се построи нещо наново, отколкото да се ремонтира вече съществуващото,- да се достроява, пристроява, тук- таме да се бутне, там да се сменят плочки, мивката да се премести, вече криво построената стена да се опитате да я шпакловате, да изстържете тъмната блажна боя от стената и да я боядисате с бял латекс, или да свалите тапетите (обикновено с част от мазилката и шпакловката), да смените старото ел. табло, дограмата, да се свали старата боя от вътрешната дограма, и да се "шкуркоса и китва"(няколко пъти),боядиса отново, да се смени старата инсталация с нова, отговаряща на съвременните стандарти и всичко това, като се мисли за бъдещето и се задоволят случайните хрумвания на всеки член от семейството (приети с консенсус), и т.н. Да се реши този или онзи майстор да направи едно или друго нещо,(или сами да пазарувате материалите и да си го направите), да потърсите в магазините най- ниските цени и още 1000 неща. Горе- долу така стоят нещата в една държава, само че, 1 000 пъти по- сложно, по- отговорно, за по- дълъг период, с хиляди неизвестни,-(войни, земетресения, кризи промени в геостратегическата обстановка, изчерпване запасите от горива, вода, промени в климата и т.н. и т.н. И това, при положение, че в семейството нямате вътрешна мафия, непримирими несъответствия в разбирането на ценностите, естетически и музикални, чувство за справедливост, надменност, наглост, безпарданност и разговаряте на общ език. Малко са и семействата, в които блшинството проблеми
(НЕ ВСИЧКИ!) са решени задоволително. Да не говорим, че няма професия "премиер", или "президент", която да се изучава в училище или университет.
Затова, добре е, да се опитаме да формулираме даден проблем, да го споделяме, ако трябва,- да го "обнародваме", но да бъдем реалисти!
цитирай
8. harvi - 7. pagan - Съгласен съм напълно с гореказаното, НО
08.02.2011 19:29
Абсолютно правилно! Да не говорим, че в ремонтиращия се апартамент една част от семейството може да протестира, че има източно изложение, а другата да не иска да преспива в западната стая и затова всички да стоят в преходния хол. Може да не искат да имат общо помещение за хола и кухнята, но етажната собственост да е решила така и да не позволява самостоятелно издигане на вътрешни стени. Да не говорим, че съседът от ляво, който има най-много пари, налага вътрешните правила - може да поиска фирма за поддръжка на зелените площи и охрана пред входа, въпреки, че другите съседи не могат да си позволят такива разходи.
И аз искам да си говорим реални работи, без политизиране, без популизъм. Много от решенията на министър-председателя нямат алтернатива или, ако има, тя е по-голямото зло.
Много благодаря за коментара!
цитирай
9. tit - Абе - мисля, мисля...
08.02.2011 21:42
и нищо не мога да измисля!
Ограмотяване на администрацията имаше при присъединяването, ама после следващите като решиха, че това не е тяхната администрация, а сегашните съвсем я "опрайха" да е хептен тяхна администрация....
А и не е работа на администрацията да прави проекти...на обучени хора трябват, да! Въпиюща нужда има!
Премиерът не е човека, който да осигурява пазари...ох, що ли се пъна!

Пърро трябва да се избавим от дребните хора с много пари, които диктуват политиката спрямо интересите си! А страната ни не е икономически независима, знаеш! Никой няма да ни остави да печелим за себе си, ако не се съобразяваме с него! Те и сега опеделени печелят, но мнозинството не го усеща!


За Китай, обаче, си изключително права! Макар, че и там ще ни изпреварят!
А можем!
цитирай
10. harvi - 9. tit - Абе - мисля, мисля...
09.02.2011 11:07
Сега никой не прави проекти, защото фирмите, които пишат проектите, искат да им се плати предварително, независимо, че остава някаква сума за плащане след одобрението на проекта. Много пъти нещата не се придвижват напред заради административна грешка. Цялата администрация трябва да се обучи, защото само тапията за завършено образование не стига. За писане на проекти за селското стопанство имах предвид администрацията от фонд Земеделие и другите подобни. В правилата е 5% от стойността на проекта да отиват за написването му и консултантски услеги - тези пари могат да се отпускат на конкретните администратори и местните администрации. Хората по места нямат пари да си плащат за проекти, ще мине и много време докато се обучат как да работят с европейски пари. Но някакво съвместно сътрудничество между администрацията и производителите би трябвало да може да се измисли. Преди години имаше някакви центрове за професионално обучение, които взимаха пари за обучение по проектите, но нито обучаваха, нито хората получаваха нужните знания - само се отчитаха и усвояваха средствата. Това трябва да се преустанови като практика.
Премиерът е като багер, който оре, а след него минават фирмите да засяват :)) В международните делегации винаги има и представители на бизнеса, кои са те е друг въпрос :)) Но, ако няма междудържавни договори, бизнесът трудно ще пробие сам.
Наистина не сме независима страна и това трябва да разберем всички, затова няма нужда от популизъм. Трябва да си намерим нашата ниша, която да запълним с нашата продукция - там, където големите сили нямат желание да се намесват.
Много си права, че можем :) Поздрави, Тит!
цитирай
11. tit - Харви,
09.02.2011 15:13
точно "Съвети в земеделието" я карат едно към кесим!
Правят проект, но не носят отговорност за него. Отговорност носи фермера! Всяко правителство съкращава обучени чиновници и назначава нови, които от там нататък обучава! Казвам го като потърпевша! Първите съкратени от вълната на тройната коалиция влязоха в консултантски фирми, но не всеки може да си позволи услугите им! Аз също бих искала да ми се плати за проекта, когато съм свършила! Защото трябва от нещо да живея днес! Изхвърлена съм на улцата от това управление, нямам заделени средства, защото не помня къде си скрих "корупцията"! Разпорих всички възглавници в къщи - няма и няма!:)/:):)))
Сигурно ме гони старческа деменция, знам ли!:)))))))
Правя проект- това мога да работя,/ понеже във цеха за жички ми казаха, че съм "твърде образована" за да завивам жички!/. Очаквам заплащане на труда си! Не мога да си позвола да чакам фермера да получи одобрението му / а той ще го получи/ и да му преведат средства по проекта догодина! И тогава да ми плати! Как ще храня детето си до тогава!
И бъди сигурна, че моя проект ще мине! Понеже знам какво трябва да съдържа и на какви проверки минава! Хранениците на ГЕРБ тепърва ще го учат,и не е сигурна, че ще го научат! Щото тях ги назначиха за благодарност и не им дреме! Отнесоха го хора, които бачкаха като луди миналата пролет за да мине поредната регистрация! Обаче, за нас това бе трета такава, за хранениците тази ще е първа, а още на се им спуснали указания...до началото и остават 20 дни! На управниците не им пука - изобщо не ги интересува колко хора ще вземат субсидии...важното е големите фирми да вземат!
Искрено се надявам администрацията на земеделскити министерство да успее, все пак! Това засяга много фермери, които познавам лично, с които съм работила и въпреки мизерното ми положение се надявам за по-добри дни и за тях!
цитирай
12. harvi - 11. tit
10.02.2011 13:18
Не знам дали има разлика между изданията Съвети в земеделието и Agrosaveti.com - аз им четох само анализите на международните пазари. Ако аз съм министър председател, няма да уволнявам по този начин. Който може и няма да съботира работата на съответното ведомство - трябва да остане на работа. Аз работих с една община преди 6 години. От 40 човека работеха 4 - другите не знаеха абсолютно нищо, нямаха желание да се учат и все стояха наведени над някакви книжни папки, правейки се много заети. А 4-мата работещи щяха да припаднат от преумора. Така е и в много държавни ведомства. Но, ако си знаеш и обичаш работата си и работиш качествено - не трябва да ес подхожда партийно. А това правят през последните 20 години!
За проектите - ако ти си получаваш добра заплата, ще можеш да си отглеждаш детето с нея, а процентите от проектите ще ти идват извънредни. Така може да има и за теб, и за администрацията и за фермера - за да работи, а не да прави далавери. Разбира се, че отговорността ще е негова.
Темата за забавените плащания е друга и е добър повод за отделни коментари.
И трябва да има взаимност - и фермерите да искат да се образоват, и да има кой да ги образова...
Привет, Тит!
цитирай
13. makont - Страхотно написано,
10.02.2011 17:02
глобално и перспективно. Кога ти остана време и затова, при това задълбочено и подкрепено с факти. Изумяваш ме и затова те поздравявам и ти изпращам една усмивка!
цитирай
14. harvi - 13. makont - Страхотно написано,
10.02.2011 19:50
Веднага получаваш усмивка и от мен :)) Това са теми, които много ме вълнуват от дълго време и ги следя в нета и в други публикации. Поздрави и лека работа :)
цитирай
15. анонимен - Не бих разпродавал
11.02.2011 11:46
Браво.И още.Ако бях ... не бих разпродавал суровинната база на страната,а бих създавал условия местните фирми да експлоатират природните богатсва на страната .Защото както сега големите чуждестранни инвеститори изкупуват земята,така утре ще поискат водните ресурси и най накрая ще се окаже ,че сме гости на собствената си територия.
цитирай
16. harvi - 15. анонимен - Не бих разпродавал
11.02.2011 13:00
Съгласна съм. Но не зная до колко е приложимо това - веднага ще скочат един куп международни организации. Трябва да се научим да сме хитри и така да преговаряме, че всички договори да защитават националния ни интерес. Ако нямаше ЕС, СТО и ОИСР, напълно би било възможно подобни продажби да се забранят със закон. Както се говореше преди за селскостопанската земя. Благодаря за коментара! Поздрави :)
цитирай
17. zaw12929 - Напъхали са ми връзка към МОЛ от август
13.02.2011 20:08
Тези молове съсипват икономиката на България. Ставаме като една африканска държава, която произвежда кафе- ние само фуражно жито
Като нямате знания и мисъл- радвайте се, докато след време няма да има на кого да се продава...съсипано селско стопанство, съсипана промишленост- какво ни остава- яж отрови и мри!
цитирай
18. harvi - 17. zaw12929 - Напъхали са ми връзка към МОЛ от август
13.02.2011 22:01
Не съм от хората, които сеят обиди в блога! Явно не сте прочели постинга, под който коментирате. А що се отнася до МОЛ-овете - въпрос на идеологическо възприятие, а не на знания. Все пак - поздрави :)
цитирай
19. vmir - Много ми хареса! Единственото ми притеснение е, че е доста обширничко за оперативно контролиране от един човек, но при достатъчно желание,
13.02.2011 22:53
това едва ли ще е невъзможно.
Поздравления!
цитирай
20. harvi - 19. vmir - Много ми хареса! Единственото ми притеснение е, че е доста обширничко за оперативно контролиране от един човек, но при достатъчно желание
13.02.2011 23:20
Много благодаря! Ако съм добър министър-председател, трябва да съм добър ръководител на добър екип :)) Аз много вярвам в необходимостта изключителни професионалисти, доказани в областта си, да стават съветници в националното управление. Би трябвало в управлението на страната да има по-малко политика и повече прагматичен мениджмънт. Поздравления и от мен за твоите предложения - много ми допаднаха!
цитирай
21. zaw12929 - Кандидатирайте се. Есента има и...
14.02.2011 06:51
Кандидатирайте се. Есента има избори- Бойко ще става президент и мястото ще е вакантно.Имате дарба...
цитирай
22. zaw12929 - относно:
14.02.2011 06:53
harvi написа:
Не съм от хората, които сеят обиди в блога! Явно не сте прочели постинга, под който коментирате. А що се отнася до МОЛ-овете - въпрос на идеологическо възприятие, а не на знания. Все пак - поздрави :)

Не сте направили нищо, аз написах коментар на този стар постинг- посочен в сайта ми!
Поздравление за всичките Ви постинги!
цитирай
23. harvi - 21. zaw12929 - Кандидатирайте се. Есента има и...
14.02.2011 12:29
Благодаря Ви, но нямам властови апетити :) Но е хубаво да имаме идеи :)
цитирай
24. harvi - 22. zaw12929 - относно:
14.02.2011 12:29
Винаги сте добре дошъл тук! Поздрави!
цитирай
25. klaraboata - Някой ще гласува ли за мен като министър председател?
14.02.2011 22:34
цитирай
26. harvi - 25. klaraboata - Някой ще гласува ли за мен като министър председател?
14.02.2011 22:42
Винаги ще се намерят хора и "за" и "против" :)))
цитирай
27. mt46 - Допада ми -
15.02.2011 08:44
глобалното и НАДПАРТИЙНОТО мислене...
цитирай
28. harvi - 27. mt46 - Допада ми
15.02.2011 09:59
Много благодаря! Това беше идеята :)
цитирай
29. анонимен - ADAM
15.02.2011 11:05
Ako byah zar.
цитирай
30. harvi - 29. анонимен - ADAM
15.02.2011 11:18
Да, и тук вечно има заговори, "португалци" и "мними спасители", а ние си оставаме рибари, но поне да си поиграем :))
цитирай
31. анонимен - ели
15.02.2011 12:18
Чудесна основа за проекто-програма, а за нас четящите истинска "умствена атака". Благодаря Ви!
цитирай
32. compassion - Зад всяко писание се вижда автора
15.02.2011 12:50
и всеки разбира различно (вижда през своята призма).
Но дори и като положих усилие да се абстрахирам от знанието, че ти си го писала, Еве (защото имам слабост към теб), пак видях добронамереност, компетентност и дейно отношение (без партийност и лична изгода). Да можеше такъв човек да е всеки министър.
Съгласна съм, че зад политиката стоят бизнес интересите, но не само. Под корпоративните са личностните интереси (боричкания за власт и пари), а над корпоративните са политическите и междудържавните интереси. Особено се засилиха в последно време един особен вид интереси на наддържавни организации и съюзи, които се обединяват, защото конкуренцията стана още по-жестока, заради забелязващото се вече изчерпване на ресурсите. Най-голямо влияние, обаче имат тайните съюзи и видимите на повърхността "Проекти". Те са истинските магистрати, дърпащи конците зад кулисите, а обикновените хора дори не подозират за съществуванието им. Съдбата на Земята е в техните ръце. Те подкупват политиците по върховете и управляват човечеството като стадо овце. Еве, затова в политиката няма място за честни хора.
Но конкретно за България си права, че екопродуктите и екотуризма, подобряването на образованието и развиването на инфраструктурата са печеливша карта. Ще добавя и развитие на науката. Който намери нови заместители на ресурсите, нови техники и технологии, нови енергийни източници, той ще завладее пазара. Важното е България да се специализира в нещо (както ти използва примера с гайката). Малка държава, с малък потенциал не може да управлява света, но може да посредничи, да намери своята уникална ниша. Няма да давам примери с Холандия, която е три пъти по-малка от България, за да не ставам досадна. Още повече, че историческите обусловености в случая са определящи.
цитирай
33. harvi - 31. анонимен - ели
15.02.2011 18:09
Благодаря, Ели! По същата причина и аз приветствам тази игра. Приятна вечер и благодаря, че ме четете!
цитирай
34. harvi - 32. compassion - Зад всяко писание се вижда автора
15.02.2011 18:18
Благодаря ти за коментара, Руми! Съгласна съм с теб, че зад корпоративните интереси се крият лични такива и те определят посоката на международния живот. Но има ниша, в която можем да бъдем сравнително свободни и да подредим самостоятелно дневния си ред. България има добри позиции в много региони по света и трябва да се възползва от тях пълноценно.
Аз съм убедена, че имаме добър потенциал и много възможности да подобрим живота си в пъти, ако не хабим енергията си в неправилни посоки :) Поздрави, Руми!
цитирай
35. анонимен - не забравяйте и фармацефтичната промишленост
25.02.2011 12:10
ние имаме и най-лековитите билки, защото четирите годишни вртемена ги правят най-богати на биофлавоноиди, етерични масла и микроелементи и витамини. Имаме и старинни рецепти, които са невероятно ефективни. На тази база от стара рецепта е създаден природният продукт Варумин, който учудва специалистите с невероятните резултати в областта на онкологията. Въпреки нежеланието си специализирана швейцарска компания издаде базовата документация за лекарство и сега така е регистриран в някои съседни страни. трябва да се развие фармацефтичната промишленост и то на природни продукти. Тук можем да се наложим и ма световните пазари, защото никъде няма толкова чисти и лековити разстения.
цитирай
36. harvi - 35. анонимен - не забравяйте и фармацефтичната промишленост
25.02.2011 17:15
Абсолютно съм съгласна - фармацевтичната промишленост има добри външни пазари. Коментарът Ви е много правилен и на място! Имаме уникална природна среда за отглеждане на билки, които да се продават в преработен и непреработен вид - за директна консумация, като билкови чайове и като лекарствени продукти. В годишния доклад на ООН за обемите на експорт и импорт на страните-членки за България е посочено, че експортът на фармацевтични продукти е на 9 място сред нефтените продукти, преработена и непреработена мед, желязо, електроенергия и текстил. Интересен е фактът, че обемът на износа расте с всяка година: през 2007 г. е $244 милиона, през 2008 г. - $310 млн; през 2009 г. - $366 млн. Данните за 2010 г. още не са обработени, но се отчита още по-сериозно увеличение на пазарния дял на българските фармацевтични продукти. Мен лично това ме изпълва с гордост. Благодаря Ви за коментара!
цитирай
37. gothic - !!!
26.02.2011 01:43
Радвам се, че го прочетох! Прочетох и че нямаш властови апетити, но ако все пак премислиш - с тази пограма ме имаш твърдо зад теб. Поздравления!!!!
цитирай
38. harvi - 37. gothic - !!!
26.02.2011 11:19
Благодаря ти :))) Поздрави :)
цитирай
39. анонимен - Червения делфин
04.03.2011 08:13
А как ще повлечеш цялата банда хрантутници,лентяи и търгаши?
цитирай
40. harvi - 39. анонимен - Червения делфин
06.03.2011 08:46
Това е много важен въпрос и затова ще се опитам да Ви отговоря в следващия постинг. Поздрави :)
цитирай
41. анонимен - ЩЕ ГЛАСУВАМ ЗА ТЕБ
15.03.2011 10:22
просто се кандидатирай !
цитирай
42. harvi - 41. анонимен - ЩЕ ГЛАСУВАМ ЗА ТЕБ
15.03.2011 17:55
Много благодаря!
цитирай
43. minchomin - цитат:"Добре че не съм Министър-Председател"!
22.03.2011 11:04
В коментара си ще изразя своето виждане. Според мен, това в цитата е най-правилното, което е казано, защото в основата на изложението нищо ново не се казва, освен замяна на едни материални приоритети с други.
Питам:
- Как ще смениш насоката на образованието, като нищо не казваш за приоритет на духовността и обвързването и с образованието?
- Как ще въздействаш на съдебната система, в която всички закони са човешка измислица, като те до един са ограничителни и никой от тях не е съобразен с Космическите и Природните закони и да изразяват свободата на личноста с цел нейното усъвършенстване?
- Липсва стратегическа държавна идеология в името на общото благо. Как ще накараш държавните чиновници, независимо от конкурсите, които ще проведеш преди назначаването им на работа да ходят по селския кър, при липса на нужното им съзнание за работа в името на общото благо. Само материалният стимул не е достатъчен. Правиш сравнение с Китай, а никой не харесва режима, който съществува там. Милионерите в Китай са около 0.05%, а по-заможните хора са около 3-4%, спрямо общото им население. Този показател важи за всички народи по света. Защо трябва да се сравняваме с другите, когато всеки народ си има своите особености и дадености? Защо най-напред не помислиш, какви преоритети стоят пред света в глобален мащаб в насока изменение на човешкото съзнание и изменение на природните условия преди да започнеш да строиш, каквато и да е инфраструктура? Каквото и да се строи, всичко може да бъде пометено от лицето на земята. Последните събития многократно напомнят за това. В днешно време не могат и не бива да се правят дългосрочни материални инвестиционни програми.
- Как ще промениш и стабилизираш цените на стоките без високо съзнание на хората, или налагане на държавен регулатор за всички стоки и услуги?
- Нищо не се казва за увеличение на свободата на хората и опростяване на съществуващото законодателство с приоритет в творчеството на хората. Те пак остават на заден план.
Така, че разликата в управлението ти няма да е съществена сравнено с до сегашното управление за последните 20 години!!! При тези обстоятелства не бих гласувал за теб! Все пак е добре, че се прави опит за нещо по-различно, но е несъществено. В същност, по- различно не може да бъде, за сега, след като образованието и тертипа на работа на хората във всички държави са в рамките на едни и същи стандарти.
цитирай
44. pagan - Ако бях...
22.03.2011 12:46
1) Щях да събера екип от ВИСОКО морални юристи (ако трябва и от чужбина), и да променя коренно конституцията и законите; 2) Щях да създам държавна банка, която да отпуска заеми при лихва от 3% и то само за нуждина дребни и средни предприятия и частни лица; 3) За строеж на магистрали, жп линии и др.,щях да наемам работна ръка само от България на всички желаещи, така че нямаше да има безработица; 4) Щях да събера съветници- учени от най- важните области които да нямат връзка с конкретни действия с областта, така че ДА НЕ СЪЩЕСТВУВА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ! 5) Щях да организирам
МАЖОРИТАРНИ ИЗБОРИ на 2 етапа: а) по села и квартали и б) избранниците да изберат измежду тях депутати; 6) За министри щях да "внеса" бивши министри от европейски страни, доказали се с интелект знания и действия и с конкретни реформи, довели до РЕАЛНИ резултати; Основен закон за администрацията щеше да гласи, че "Силата на привилегиите на даден държавен пост ще са пропорционални на силата на наказанието при нарушаване на закона; 7) Щях да съкратя броя на полицаите 3 пъти, като на останалите (с конкурс), щях да увелича заплатите 3 пъти; 8) щях да раздам на хората с доказани здрава психика
и морал (с медицинско и махленско свидетелство, подкрепено от препоръка на избранник от първичните избори) оръжие, а за притежание на оръжие от престъпници, щях да утежня наказанието двойно; 9) Парите за социални помощи на ромите щях да им ги давам срещу отработени надници според квалификацията им, (ако имат такава); 10) щях да въведа ЗАКОН ЗА ГОЛЕМИНАТА
НА ПРОЦЕНТА ЧИСТА ПЕЧАЛБА, (не повече от 10% от общия оборот); 11)В образованието щях да въведа ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и САМО тестове! И т.н.и т.н. Жалко, че няма да ми стигне мястото, иначе имам поне по 100 идеи за всяка област от живота, но изброените по- горе смятам за най- важни и основополагащи.
цитирай
45. harvi - 43. minchomin - цитат:"Добре че не съм Министър-Председател"!
22.03.2011 18:56
Идеята на играта не беше да правим цялостна национална политика, а дадем по пет предложения за илизане от кризата. В тази част от предложенията изведох на преден план външнотърговските взаимоотношения поради отворения характер на нашата икономика. Само за протокола да отбележа, че темата от този постинг продължава в следващия.
Да се спрем на духовността в образованието. Да, в образованието трябва да се наложат морални ценности и да се изграждат правилни ролеви модели. И не, в никакъв случай не трябва да влиза духовно образование в светското такова. Ще обясня защо. Когато си говорим за духовност, всеки има своята представа за това. Аз съм вярваща християнка и не искам духовното развитие на моето дете да се определя от разбиранията на някой чиновник в министерството или от наложени международни, междуетнически и т.н. понятия, които в много случаи обезсилват християнските постулати. Така могат да разсъждават и мюсюлмани, и юдаисти и всякакви представители на регистрирани вероизповедания. Дори, ако си говорим за космически сили и космическа хармония, New Age и други - всеки има свободата да се самоопределя - това е демокрацията. В този смисъл смятам, че духовното развитие на децата е пряка отговорност на семейството. Не трябва всички задължения да се вменяват на обществените структури, когато самото общество е незряло. Аз съм твърд привърженик на идеята, че възпитанието и оформянето на характера и ценностите на подрастващото поколение е отговорност на родителите, колкото и заети да са те. Време за взаимоотношения и личен пример винаги може да се намери.
По-скоро образованието трябва да се осъвремени, да се направи разбираемо и привлекателно за децата с тематиката и начина на изложение на материала. А за заплащането, колкото и високо да е то, ако учителят не чувства призвание за тази професия - пак няма да се справи със задачата си.
продължава...
цитирай
46. harvi - продължение към коментар 43.
22.03.2011 19:07
За съдебната система писах в следващия постинг.
Аз не правя сравнение с Китай, а посочвам възможностите за бизнес с тази страна. По време на криза, а и във всяко време, едни хора съзират проблемите, другите - възможностите! Целта на този постинг беше да излезем от стереотипите, в които се движим през последните 20 години и да потърсим РЕАЛНИТЕ и ПОСТИЖИМИТЕ национални интереси в международните си отношения. Защо наблягам на тях - защото е бедна икономиката ни и няма такъв ресурс, че да работи като затворено стопанство.
Свободата на хората и творческото им отношение към живота е въпрос на личностно развитие - то не може да се наложи отвън. Въобще, трябва да се освободим от социалистическите идеи, че някой друг носи отговорността за нас и ще ни подобри живота. Всеки един от нас трябва да си поеме отговорността и последствията от действията или бездействията си.
Що се отнася до приоритетите пред човешкото съзнание - не са ли позитивизъм, добронамереност и оптимизъм част от бъдещите характеристики на новото съзнание? Нека прозират от всяка наша дума или дело, не трябва да се отнасяме негативно или предизвикателно, още по-малко язвително. Всички говорят, че новата ера е ера на любовта и хармонията, но те предполагат друго състояние на сърцето, не сте ли съгласен?!
Благодаря за коментара и пак заповядайте!
цитирай
47. minchomin - 45. harvi - 43. minchomin - цитат:"Добре че не съм Министър-Председател"!
22.03.2011 19:50
цитат:"45. "Всички говорят, че новата ера е ера на любовта и хармонията, но те предполагат друго състояние на сърцето, не сте ли съгласен"?!
Съгласен съм, ДА, и това състояние определя нашето развитие! А вие не сте ли съгласна с моята позиция да не гласувам за вас, примерно?
Въпросът не е така прост за да се каже, това е правилно или онова не е правилно!
Защо смятате, че трябва да се освободим от т.н. "Социалистически идеи", след като 90% от населението и 95% от пенсионерите искат социална справедливост? Каква социална справедливост може да има ако няма разбиране за духовността? Няма значение идеите дали ще се наричат "соц. или кап.".
И не смятате ли, че духовността и материалността не трябва да вървят ръка за ръка, но не тази духовност на различните религии, а истинската духовност, която изповядва единната истина за сътворението на света и ролята на човека в него.
Все пак и аз благодаря за коментара ви. Разбирам много добре целта на играта, но с всяка игра при забрава става преигра. Това, примерно, не бих желал да се случи.
цитирай
48. harvi - 44. pagan - Ако бях...
22.03.2011 19:57
Идеите са много добри! Имаше Насърчителна банка за стартиращи и малки бизнеси точно с такава цел, която се преименува на Българска банка за развитие. Тя работи с такава цел, но от личен опит мога да кажа, че се отпускат само кредити, които могат да се обезпечат изцяло. Съвсем ясно е, че стартиращ или малък бизнес нямат такива възможности. Така че, идеята си остава актулна. Много повече може да прави и Агенцията за насърчаване на малки и средни предприятия. Аз също подкрепям идеята повече експерти да се включват като съветници на управляващите - това е едно голямо неизползвано богатство.
Срещу напълно мажоритарните избори са само партиите, защото не е ясен резултатът за тях.
Единствено не може да се определи точен процент на печалба в пазарно стопанство - самият пазар регулира печалбата.
Благодаря за коментара и за идеите - надявам се, че има кой да ги прочете!
Поздрави:)
цитирай
49. pagan - Благодаря!
23.03.2011 14:50
Радвам се, че все пак са ги прочели хора, които притежават мисловни качества, защото където и колкото пъти съм се опитвал да кажа нещо по подобни въпроси, срещам или пълен скептицизъм, или имам чувство, че говоря на китайски, или ми задават въпроси от типа: "Ти откъде се извъди такъв специалист"? Или пък се опитват да ме манипулират, с цел или да ме заблудят, използвайки измислени и недоказани "факти", "цитати" от авторитетни имена, "купешки" думи и т.н. Последния тип хора са от типа "полумислещи", защото мисленето им е само по посока на тяхното лично добруване т.е. от типа "Понеже аз не мога да се развивам повече, ще преча на другите да се развиват, (за да изпъкна АЗ)"! Другояче казано, карат си "Мерцедес"- ите, и не ги е еня за държавните пътища.
(Сигурно се мислят за безсмъртни)?! Или просто мисленето им е донякъде. Обикновено това са хора с комунистическо или със склонност към такъв начин на мислене, т.е. манипулируеми. А аз много се дразня, когато такива хора се опитват да ме манипулират. Нямам "висше "образование, защото баща ми беше "враг на народа", но нямам и комплекси по въпроса, защото целия ми съзнателен живот съм чел, гледал, слушал, (не "послушник", или "поДслушник)- това в рамките на шегата, и учил това, което смятам за интересно, полезно приятно, и
най- вече МОРАЛНО! Още повече бих се радвал, ако видя някоя моя идея осъществена и НАИСТИНА ПОЛЕЗНА. Даже не държа на авторство! Поздрави!
цитирай
50. harvi - 49. pagan - Благодаря!
24.03.2011 13:20
Интелигентността не идва с дипломата :) Тя е свързана с отношението към живота. Прав сте - липсва ни морал в ежедневието. И отново всичко опира до личната отговорност. Поздрави!
цитирай
51. harvi - 51. анонимен - Николай
26.03.2011 09:21
Благодаря ви! Прави ми впечатление, че на политиците не им остава време да се замислят, защото винаги има някакви събития, които ги понасят в непредвидена посока и така остава усещането за хаотичност, вместо за съзнателна, контролирана и обмислена политика. Иска ми се да го отдам на неопитност :) Приятен ден!
цитирай
52. harvi - 53. анонимен - Fancho
26.03.2011 19:10
Може би е добре да се намали бройката на депутатите - сега половината от тях са анонимни и сигурно безполезни дори за регионалните си избиратели. Вместо това към всеки депутат би трябвало да има щаб от експерти и съветници, чрез които да се изработват законодателни предложения и да се обсъждат аргументирано тези на другите депутати. Добре е в сайта на Народното събрание да има публикувано личното мнение на всеки депутат по дискутираните теми и който се интересува - да разбере кой за какво се бори в парламента. Ако се спре финансирането, ще окапат желаещите да депутатстват :)) Но предложението и коментарът ви са много точни :) Поздрави :)
цитирай
53. pagan - Ако китайските депутати са пропорционално на нашите,
27.03.2011 12:21
китайското народно събрание щеше да бъде колкото стадион "Маракана"!
цитирай
54. harvi - 55. pagan - Ако китайските депутати са пропорционално на нашите,
27.03.2011 12:42
:))
цитирай
55. анонимен - VXfPFqvsn
25.05.2011 14:47
fpsdcS <a href="http://rkoyiqmzbhwp.com/">rkoyiqmzbhwp</a>
цитирай
56. анонимен - vyjrVfOjvVRmpMQdi
26.05.2011 18:33
ODjpr0 , [url=http://kuilpcfgakan.com/]kuilpcfgakan[/url], [link=http://mrxygpssprdo.com/]mrxygpssprdo[/link], http://olnotwxzfogp.com/
цитирай
57. анонимен - QKPgUOgOvzBvpWD
26.05.2011 19:08
xbxfwT , [url=http://eovstrgrmmfn.com/]eovstrgrmmfn[/url], [link=http://catjfwprpaeo.com/]catjfwprpaeo[/link], http://zdrwnlcxfoxo.com/
цитирай
58. анонимен - bvMGZftZeItRSObQuan
26.05.2011 20:26
DswIVk , [url=http://amovckxohbyy.com/]amovckxohbyy[/url], [link=http://ptaszmdfszcg.com/]ptaszmdfszcg[/link], http://yfyinarjsnsz.com/
цитирай
59. анонимен - mmeYQHExiVrKoujpC
28.05.2011 13:50
4qnpXm <a href="http://pocovexxqcai.com/">pocovexxqcai</a>
цитирай
60. анонимен - odbplkObJniAZ
28.05.2011 16:46
xjosok <a href="http://dwlsyvxmykjh.com/">dwlsyvxmykjh</a>
цитирай
61. анонимен - RnsCiXCwCrzKufNGh
28.05.2011 17:46
Ymu9uR <a href="http://nosafzsicwcm.com/">nosafzsicwcm</a>
цитирай
62. анонимен - PTfJsRYrJYcb
28.05.2011 19:18
gkMlZd <a href="http://gpkgcuvamryq.com/">gpkgcuvamryq</a>
цитирай
63. анонимен - FHeXowrVjWZBHoPSSyw
01.06.2011 13:30
4dzlW2 , [url=http://stbagmfdmmmv.com/]stbagmfdmmmv[/url], [link=http://avpfuqvgemii.com/]avpfuqvgemii[/link], http://jxmthletnueo.com/
цитирай
64. ok3223 - Попаднах на тази
06.07.2011 21:42
ваша игра.
Съгласен съм на 99% с написанот от РАGAN, но не и с част от напиисаното от теб.
Китай не е това което ни казваш.3/4 от населението е с по-висок жизнен стандарт, от нашия. Проблемни са около 300 милиона, от най-забутаните райони, и се прави всичко да се подобри и техното положение. Миналата година мой-близък бе с група немци, на едномесечна обиколка в Китай. Изпрати ми два диска с около 800 снимки. Били са навсякъде, от Пекин и Шанхай до най-изостоналите кътчета на Китай. Ако ги видиш шапката ще ти падне. Китайската олимпиада даде приблизителна престава какво е Китай.Цифрите са тенденциозно неверни.
Безпристрастна, а бъкаш от либертариански фундаментализъм.
Китай настига, а според осведомени, САЩ по икномическа глобална мощ, а и военна изостава, което се признава с половин уста от амер. стратези.
САЩ имат официално признат държавен дълг от15 трилиона долара. А според амер. икономисти той е над 40 трилиона.
И тази страна да е най и през нашия век. Не е ли това дебела лъжа.
Само на Китай САЩ дължат 3-4 трилиона. Като прибавим и дълговета към Япония, Русия, Индия и кого ли не, цифрата е огромна. И тази затънала до гуша в борчове страна да е първа цигулка през 21в. Как ще стане? Като печати с тонове книжни далари ли.?
Китай днес има резерв от 3-4 трилиона.
Пазарната икономика е мит. Всичко е монополи, олигополи и пр.Сегашната криза е системна,което налага основен ремонт на този капитализъм. Или подмяната му с по-хуманна и продуктивна, която да реши голяма част от проблемите на човечеството.Другото е надлъгване и задълбаване в проблема.
Бизнес мутри да четат лекции в уневерситетите. Смешки. Боко Б и лекция. Или онзи"ЧЕРЕПА", НАЙ-БОГАТИЯ,ЛЕКтОР.Та най-богатите са бивши ченгета и спортисти.Затова сме толкова цъфнали.На какво ще учат другите.
За мен програмата е слаба и има нужда от ремонт.
Значи земеделие. Фината и скъпа техника на азиатците.За един супер компютър реколтата на 1 село. Ега ти.Значи ставаме нация от селяни и келнери, рай за богаташите!Глупости на търкалета.
цитирай
65. harvi - 83. ok3223 - Попаднах на тази
15.07.2011 18:55
Аз определено не съм фен на американската политика. Но благоденствието на една нация не се изразява само в пари - има множество други нематериални придобивки. Факт е, че в целия свят е пълно с китайски емигранти, а не с американски такива - значи все още нещо липсва в китайското благополучие. Явно е, че сегашният икономически модел на "демокрациите" е сбъркан, но все още не е предложен по-добър вариант.
През изминалите дни се изписа много за това, колко пари и човешки капитал инвестира Израел в развитието на високите технологии и тяхното значение за националната експортна политика. По-добре компютър отколкото торба чушки, но тук няма достатъчно средства за такива инвестиции, а мутрите инвестират в бентлита, замъци и силикон. Но не е далече времето, когато чистата храна ще бъде толкова ценна, колкото и високите технологии.
Аз не претендирам, че съм предложила цялостна икономическа политика. Трябваше да има само пет позитивни предложения :)
Благодаря за коментара и приятно лято!
цитирай
66. ok3223 - Нещо сте
17.07.2011 20:18
в нарочна грешка. Китай и китайците произвеждат всичко, и не е далеч времето, дано да е за добро, ще дават тон и на светов.политика. САЩ залязват, вече са колос на глинени крака, готов да се срине всеки момент.
Където стъпят евреин и американец трева не никне. Под една шапка са и бандити близнаци. Палестина, ирак и Афганистан, сега Либия и Сирия, това е тяхна работа. За евреите компютрите, за нас закупената на безценица земя. Еврейски имения и чифлици с хиляди декари българска земя, обработвана на безценица от български селяни наети, като евтина работна ръка.
ЗА евреите евтина и екологично чиста храна, за нас, еврейско икономическо робство. Евреите да правят времето и политиката, ДА СТАВАМЕ ЗАЛОЖНИЦИ НА ИЗРАЕЛСКАТА ПОЛИТИКА.
И днес Боко Б. е свързан здраво с тях и царува по техни съвети и препоръки. Техен човек е.БегиН и Нетаняху са настойници на пожарникарчето, което е на власт не без тяхната активна подкрепа и помощ.
ЗЕМЯ НА ЕВРЕИТЕ. ТОВА ЩЕ Е ГИГАНТСКИ ГАФ И НЕЩАСТИЕ
ЗА БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРСКИЯ НАРОД.
ТОВА НЕ БИВА ДА СЕ СЛУЧВА...
цитирай
67. анонимен - Influential expand someone in on
11.08.2011 09:07
Awesome blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog jump out. Please let me know where you got your theme. Kudos
цитирай
68. анонимен - backlink service
16.08.2011 03:18
Thought I would comment and say neat theme, did you make it for yourself? It's really awesome!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: harvi
Категория: Бизнес
Прочетен: 605772
Постинги: 63
Коментари: 871
Гласове: 6334
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031